Σάββατο, Δεκεμβρίου 14, 2013

Οι νεοναζί διέλυσαν την Πάτρα

Δεν ξέρω πως μου ήρθε τώρα, αλλά το σκεφτόμουν καιρό και θα το γράψω εδώ όσο πιο απλά γίνεται.

Έζησα 5 όμορφα (τα ομορφότερα μου πιστεύω) χρόνια στην Πάτρα ως φοιτητής.  Όχι μόνο ήταν η πρώτη μου φορά που έζησα μόνος μου μακριά από την οικογένεια μου, αλλά είχα αυτή τη μοναδική ευκαιρία να κοινωνικοποιηθώ σε μια πόλη που όλοι γνωριζόμασταν με όλους και να σπουδάσω σε μια σχολή που λάτρεψα από την αρχή μέχρι το τέλος.

Αυτά που δεν γίνονται στην Αθήνα γίνονταν στην Πάτρα.  Το 2007 νομίζω ήταν που για πρώτη φορά μου είδα μία κοινή πορεία να περνάει από το μνημείο του δολοφονημένου Νίκου Τεμπονέρα.  Μέχρι και το ΚΚΕ κατέβηκε σε κοινή πορεία και από πίσω τους στο τέλος οι αναρχικοί.  Είναι καταπληκτικό.  Παρά τις πολιτικές αντιθέσεις όλοι γνωριζόμασταν πάνω κάτω.  Καθόμασταν στο Παράρτημα (τον ομορφότερο χώρο κοινωνικοποίησης), στην πλατεία Όλγας, στην Γεροκωστοπούλου και μιλούσαμε.  Μέχρι το 2008 που έφυγα δεν είδα ποτέ μου ΜΑΤ σε πορεία.

Αν κατέβει κάποιος στην Πάτρα σήμερα θα δει ΜΑΤ, θα δει ξύλο, θα δει μίσος.  Μίσος.  Τι άλλαξε;  Εμφανίστηκαν οι τύποι της Χρυσής Αυγή στην Πάτρα.  Αυτό έγινε.  Από τότε στις πορείες άρχισαν οι μάχες.  Όταν δολοφονήθηκε ο Αλέξανδρος το 2008 όλοι ήταν σε σοκ που είδαν στις πορείες στην Πάτρα που ήμασταν όλοι γνωστοί να έχουμε μάχες σώμα με σώμα.  Ποια ελπίδα πλασάρουν στον κόσμο αυτοί οι τύποι που το μόνο --το μόνο-- που προσφέρουν είναι μίσος.  Το Παράρτημα το κατέλαβε η εξουσία και έδιωξε τους πάντες από εκεί και στην πλατεία Όλγας εκεί που μάθαμε να σκεφτόμαστε, να ακούμε, και να μιλάμε επιχειρήθηκε συγκέντρωση Χρυσαυγιτών πριν λίγους μήνες για να σκεπαστεί η σκέψη από βουητά στρατιωτών μίσους.

Η Χρυσή Αυγή είναι το παρακράτος της εποχής μας.  Μακάρι να είχαμε όλοι την υπομονή να μιλάμε και να ακούμε.  Ίσως τότε να μην ήμασταν ένας λαός που αποδεχόμαστε τη νεοναζιστική ιδεολογία ανάμεσα μας.  Τούτο που έκαναν στην Πάτρα όμως δεν θα τους το συγχωρέσω ποτέ... Και το ότι πριν λίγο καιρό βγάλανε αυτοί οι άνθρωποι ένα βίντεο που ρίχνουν σκατά στον τάφο του Νίκου του Τεμπονέρα.  Δεν θα τους το συγχωρέσω ποτέ.  Είναι κρίμα γιατί δεν ξέρουν τι κάνουν...

Δεν υπάρχουν σχόλια: