Σάββατο, Μαρτίου 25, 2006

Παρελάσεις - Το σύγχρονο παιδομάζωμα



Εμπνευσμένος απο την φωτογραφία αυτή, που την τράβηξα κοντά στο κέντρο της Πάτρας, έφτασε η ώρα να μιλήσω και εγώ για αυτό το "σύγχρονο παιδομάζωμα" ονομαζόμενο και γνωστό ως παρέλαση.
Τί είναι και τί εκφράζει τελικά η παρέλαση των "εθνικών" εορτών; Πότε και για ποιούς λόγους δημιουργήθηκε αυτός ο "θεσμός"; Και τελικά πού εξυπηρετεί αυτός στη σύχρονη, δημοκρατική κοινωνία του Ελλαδικού κυρίως χώρου;
Και η αλήθεια είναι πικρή...
Θα αρχίσω κάπως χιουμουριστικά, με την αρχή ενός άρθρου του Τζιμάκου του Πανούση περί της παρέλασης με τίτλο : «Αιδώς αχρείοι»


Του ΤΖΙΜΗ ΠΑΝΟΥΣΗ

Το ζήσαμε και αυτό μια ακόμη φορά στη μίζερη ζωή double face (απ' έξω ρόμπα και από μέσα μαύρη ντόπα).

Γιορτή δύο σε ένα «wash and go» για ξέπλυμα βρόμικου χρήματος. Γνωρίζουν όλοι οι αδίστακτοι μαυρορομπίτες ότι με το ζόρι και με απειλές για τη ζωή του από του οπλαρχηγούς του 1821 αναγκάστηκε ο Παλαιών Πατρών Γερμανός να σηκώσει το λάβαρο της Επανάστασης, το οποίο μαγάρισε στη συνέχεια ο Μασκαριότατος Χουντόδουλος ανεμίζοντάς το ως μητροπολίτικο κατωσέντονο στις λαοσυνάξεις της ντροπής για τις ταυτότητες της μασαλοδοξίας. Μεγαλειώδης για μια ακόμη φορά η παρέλαση για τη μεγαλειώδη υποκρισία, να γιορτάζουν την Επανάσταση του 1821 Κράτος και Εκκλησία μαζί. Κάποιος από τους πανάθλιους μεγαλοδημοσιοκάφρους θα μπορούσε να σβήσει την Πόρσε και να ρωτήσει έναν από τους επίορκους ιεράρχες: «Πώς γίνεται να γιορτάζεις μια επανάσταση που την έχεις αφορίσει και ο αφορισμός κρατάει μέχρι σήμερα!». Οι μειωμένες εθνικές και ηθικές αντιστάσεις της επίσημης φιλότουρκης Εκκλησίας δεν ξεπλένονται με τη μαρτυρική θυσία του απλού κλήρου, που ως κομμάτι του λαού συμμετείχε στην Επανάσταση. Η επίσημη ορθόδοξη Εκκλησία ήταν στην υπηρεσία του σουλτάνου, όπως και τώρα στην υπηρεσία των Αμερικάνων και ευλογεί τις βάσεις του θανάτου στη Σούδα και τους μισθοφόρους Έλληνες προδότες που πάνε να βοηθήσουν τους Αμερικανοεγγλέζους στις σφαγές των αμάχων στο Αφγανιστάν, στο Κόσοβο και όπου γη και πατρίς.


Χαχα, πάντα καυστικός ο Τζιμάκος χωρίς βέβαια κάποιος να μπορεί ποτέ να καταλάβει πότε μιλάει σοβαρά και πότε όχι. Αν και δεν συμφωνώ και απόλυτα με τα λεγόμενα του Πανούση ειδικά προς το τέλος [αν ήταν έτσι θα ταυτιζόμουνα μαζί του πράγμα που δεν το κάνω] ήρθε η ώρα να μιλήσουμε λιγάκι για τις παρελάσεις.

Η ταπεινή μου γνώμη είναι ότι η παρέλαση εκφράζει και θα εκφράζει την μιλιταριστική, φασιστική και βασιλική πλευρά μιας κοινωνίας ευάλωτης σε τέοιες καταστάσεις. Ακόμα και χωρίς ιστορικές γνώσεις καταλαβαίνεις ότι ακόμα και η τακτική της παρέλασης στον συγχρονισμό, στην πειθαρχία και την προβολή παραπέμπει σε διαφορα πράγματα όπως ο στρατός [για αυτόν είναι μεγάλη συζήτηση] ή μεγάλες στρατιωτικές μάχες που οι μαχητές βάδιζαν με συγκεκριμένο ρυθμό ώστε ο συγχρονισμός των βημάτων να φοβίσουν τους εχθρούς.
Επίσης ας μην ξεχνάμε ότι πριν λίγα μόλις χρόνια όταν αυτός ο λαός που κάνει και υποστηρίζει τις παρελάσεις ήταν στην κυριαρχία των βασιλέων [αν θυμάστε πρώτοι οι βασιλείς με τα άλογα έκαναν παρέλαση ώστε να δείξουν την δύναμη και την εξουσία τους στο λαό] και της Χούντας [με τα αναγκαστικά γυμνάσια που έκαναν στους νέους και τις ωραίεες εκδηλώσεις παρέλασης ώστε το μυαλό των ανθρώπων να μην σκέφτεται επαναστάσεις και τέτοια] τότε όλοι ήταν κατά (συνειδητά ή ασυνείδητα) όλων αυτών των "εκδηλώσεων" δηλαδή και των παρελάσεων.
Και στη τελική ας μην ξεχάμε ότι η παρέλαση δεν αποσκοπεί πουθενά πλέον. Ούτε τα φρονήματά μας ενδυναμώνει ούτε εκφοβισμό προκαλεί. Μόνο διαμάχες για το αν ο Τζενάι θα σηκώσει τη σημαία ή όχι προκαλεί. Για το αν νιώθει Έλληνας ή όχι. Σάμπως η παρέλαση και το σήκωμα της σημαίας εκφράζει τον Ελληνισμό του άλλου.
Η αλήθεια είναι πικρή, αλλά όλοι την ξέρουν.
Η μόνη χρησιμότητα πλέον της παρέλασης είναι να βγαίνουν οι απολυμένοι και
άνεργοι πολίτες της χώρας και να φωνάζουν για τα δικαιωματά τους...